Do napisania tego artykułu zainspirował mnie jeden z kolejnych już darmowych (jeszcze) czatów - warsztatów przeprowadzonych przez Wandę Loskot, właścicielki takich stron jak:
www.sukcestwojejfirmy.com i www.akademiasukcesu.com.
Właścicielom biznesów temat powtarza się wielokrotnie. Przed przystąpieniem do zaprojektowania stron firmowych powinno się mieć wyznaczone cele, dla których strony zostaną zbudowane. Jest to ważne, ponieważ zdecydowana większość biznesowych stron powstaje w oparciu o wymogi rynku, konkurencji i podążania za postępem.
Witryny po prostu się tworzy, często przeznaczając na to zbyt duże lub zbyt małe środki, czego efektem są strony, które nie trzymają sie głównych założeń istnienia biznesu w Internecie.
Przed zaplanowaniem witryny powinno ustalić się, po co w ogóle jest tworzona. Spotkałem się wielokrotnie z sytuacją, kiedy przedsiębiorca mówił mi, że stworzył stronę, jednak nie jest z niej zadowolony. W gruncie rzeczy on sam nie wie, czego sam powinien spodziewać się po własnym serwisie.
Powinno spodziewać się realizacji własnych wytycznych, które założone były przed zaprojektowaniem stron. Jeśli konkretne przeznaczenie serwisu nie zostało określone, to znaczy, że Internetu nie wykorzystuje się skutecznie i świadomie.
Brak celów powoduje stratę czasu, utratę potencjalnych klientów i co za tym idzie pieniędzy. To zaniedbanie powoduje również zwykłe rozczarowanie.
Firma posiada stronę, która wygląda całkiem dobrze, ale nie przynosi rezultatów, ponieważ nie została zaprojektowana pod kątem konkretnych wymagań. Stronę trzeba utrzymać i jest to łatwe, ale równie łatwe jest odstraszanie i wzbudzanie niezadowolenia u klientów, gdy strona jest bez większego sensu.
W najlepszym przypadku do właściciela docierają myśli, które sugerują sprawdzenie i ulepszenie obecnego stanu. Gdy ktoś kompetentny ocenia witrynę i ustala po przeprowadzonych rozmowach oczekiwania właściciela wobec WWW - zaczynają się wydatki… których można było uniknąć już na samym początku.
Do najczęstszych działań należą: ogólna przebudowa układu strony, optymalizacja kodu, zmiany w nawigacji, zmiany w nazwach odnośników, tytułach artykułów i nagłówkach. Zmienia się zazwyczaj większość treści. Od wymiany i dodania nowych artykułów po przepisanie pod kątem innych słów, artykułów, które można dopasować konkretnym celom jakie się dla witryny wyznaczy.
Zachęcam do wyznaczania celów własnym witrynom, aby móc świadomie nią zarządzać, rozumieć po co istnieje i jakie korzyści ma przynosić. To, że wiesz po co strona powstała sprawi, że będziesz pozyskiwał klientów, o których zawsze myślisz. Otrzymasz od tej witryny najbardziej oczekiwane korzyści. Stronę z jasno i precyzyjnie wyznaczonymi celami o wiele lepiej jest badać i doskonalić.
Zobacz teraz: