Projektowanie stron dla biznesu

Skocz do treści

Twoje miejsce w sieci

Autor: Łukasz Sebestyański, Opublikowane: 28 listopada 2003r.

W Internecie jest mnóstwo stron domowych. Poczynając od stron prywatnych, hobbystycznych po firmowe. Ich właściciele nagminnie zapominają o podstawowych zasadach marketingu.

Olbrzymia część tych stron jest pozostawiona samym sobie, w rezultacie strony takie nie spełniają swojej funkcji. Wręcz odstraszają potencjalnego klienta, który zauważywszy datę ostatniej aktualizacji, prostym ruchem zamyka okno przeglądarki. Jeśli dotyczy to stron niekomercyjnych, czyli prywatnych to można jeszcze to wybaczyć. Jednak, kiedy są to strony firmowe świadczy to tylko o braku kompetencji ich właścicieli. Z badań marketingowych wynika, iż większość stron firmowych nie przynosi ich właścicielom żadnego rezultatu (czytaj zysku).

Niewiedza powoduje, że dużo osób traktuje Internet w zbyt doskonały sposób, myśląc, że opublikowana strona od razu jest widoczna dla wszystkich, że potencjalnemu klientowi wystarczy usiąść przed monitorem i od razu będzie wiedział o jej istnieniu. Jeżeli też tak myślisz to masz poważny problem, który pomogę ci rozwiązać.

Wielu ludzi nie rozumie odwrotności zachodzącej pomiędzy światem realnym, a wirtualnym, gdzie ludzkie oddziaływania rządzą się własnymi prawami. Umieszczając ogłoszenie w prasie mamy pewność, że gazeta prędzej czy później dotrze do swego odbiorcy i jest duże prawdopodobieństwo, że Twój tekst zostanie zauważony. Internetu nie można traktować jak gazetę, czy inny tradycyjny środek masowego przekazu. Umieszczając swoje strony sami musimy zadbać, by ktokolwiek je odwiedzał, w przeciwnym wypadku Twoja strona utknie głęboko niezauważona pomiędzy tysiącami jej podobnych.

Zapamiętaj, że to Ty musisz dbać o klienta. Twoja strona sama do niego nie dotrze. Musisz zwrócić na siebie uwagę odpowiednią promocją i jakością tego, co masz do zaoferowania.

Fundamentalnym powodem, dla którego użytkownik zwraca na Ciebie uwagę jest tematyka - to ona decyduje o grupie odbiorców Twojej strony. Jeżeli jest to strona o koszykówce, wędkarstwie, czy muzyce, szybko przekonasz się, że jest mnóstwo Tobie podobnych zapaleńców, którzy z wypiekami na twarzy śledzą dany temat.

Musisz lepiej poznać samego siebie. Znaleźć tematy, o których masz największe pojęcie, i o których mógłbyś opowiadać godzinami. Każdy z nas ma jakieś hobby, szerszą wiedzę na dany temat, którą wystarczy tylko umiejętnie wykorzystać. Informacja w Internecie jest tym, co sprzedaje się najlepiej, dlatego też musisz umiejętnie motywować odwiedzającego, by zainteresował się Twoim tematem. Musisz dawać mu powody by interesował się właśnie Twoją stroną i co najważniejsze chętnie do niej wracał. Dlatego też dawaj mu ich jak najwięcej. Dbaj o stały ruch na stronie i jej częste aktualizacje. Brak płynności w tym środowisku jest niedopuszczalny.

Konsekwentnie obierając kierunek i angażując się w to co robisz, zmierzasz we właściwym kierunku.


Wykorzystaj artykuł w swoich publikacjach
Artykuły: e-biznes e-marketing usability i dostępność standardy e-booki