Projektowanie stron dla biznesu

Skocz do treści

Google Page Rank

Autor: Łukasz Sebestyański, Opublikowane: 25 sierpnia 2005r.

Jedną z najlepszych definicji jakie udało mi się dla Ciebie znaleźć pochodzi z katalogu Nowe Okno Dodaj.pl
oto ona:

PageRank sluży do oceny stron WWW przez wyszukiwarkę Google. Wykorzystuje mechanizm znany z kręgów naukowych: artykuł jest tym wyżej oceniany, im częściej jest cytowany przez innych autorów. PageRank tworzony jest podobnie: strona jest tym ważniejsza, im więcej innych stron na nią wskazuje. Google traktuje odsyłacz ze strony A do strony B jako głos udzielony stronie B prze stronę A. Dodatkowo analizuje strony z odnośnikami.

Linki na stronach, które same w rankingu są oceniane wysoko, ają większe znaczenie i pomagają zwiększyć wartość ocenianej strony.

Ważne strony o wysokiej jakości otrzymują wyższe wartości parametru PageRank, które są później zapamiętywane przez Google. PageRank jest parametrem, który służy do tworzenia rankingu stron zwracanych przez wyszukiwarkę. Google wykorzystuje zaawansowane algorytmy dopasowywania dokumentów do zapytania użytkownika - nie tylko zlicza ilość wystąpień wyszukiwanych słów i fraz kluczowych, ale również analizuje wszelkie aspekty zawartości strony (ewentualnie stron wskazujących na daną stronę).

Jak sprawdzić PageRank?

Możesz zainstalować Google Toolbar i na bieżąco widzieć PageRanki stron, które odwiedzasz:

Nowe Okno http://toolbar.google.com/ - Polecam!

lub wejść na stronę i wypełnić formularz: Nowe Okno http://www.dodaj.pl


Artykuły: e-biznes e-marketing usability i dostępność standardy e-booki