Projektowanie stron dla biznesu

Skocz do treści

Projektowanie nagłówków

Autor: Łukasz Sebestyański, Opublikowane: 08 czerwca 2005r.

Nagłówek pozwoli Tobie zwiększyć skuteczność oferty nawet 8 krotnie!

„Jeżeli masz poświęcić 10 godzin na tworzenie ogłoszenia, to 9 z nich przeznacz na opracowanie nagłówka!”

- Jay Conrad Levinson, autor Guerrilla Marketing.

To głównie na podstawie nagłówka odwiedzający zdecydują czy oferta na Twojej stronie WWW jest interesująca. Nagłówek jest na tyle istotnym elementem strony, że nawet jeśli cała jej treść jest bardzo dobra, a nagłówek słaby to prawdopodobnie stracisz klienta.

Co ludzi interesuje?

  • Oni sami.
  • To, jakie korzyści może im przynieść Twoja oferta.
  • Znaczenie tych korzyści.
  • To, aby ich nie nabrano.
  • To, dlaczego mieliby kupować teraz.
- Jay Conrad Levinson, autor Guerrilla Marketing

Kto czyta nagłówki?

Wg Davida Ogilvy, właściciela jednej z największych agencji reklamowych, tych co czytają nagłówki jest osiem razy więcej niż tych, którzy czytają cały tekst.

Co powinien zawierać nagłówek?

Każdy nagłówek powinien przedstawiać maksymalne korzyści dla odwiedzającego, powinien coś obiecywać. Projektując nagłówek staraj się zawrzeć świeże informacje, pokazać nowe sposoby, ujawnić ulepszenia. Skuteczne nagłówki działają na emocje i wzbudzają zaciekawienie.

Słowa, które przyciągają

  • Bezpłatny
  • Za darmo
  • Nowy
  • Najnowszy
  • Zaoszczędź
  • Łatwo
  • Szybko
  • Dlaczego
  • Jak
  • Wygraj
  • Spiesz się
  • Zyskaj
  • Sekret
  • Rada
  • Ty
  • Praktyczne
  • Niezwykły
  • Rewolucyjny
  • Ostatnia szansa
  • Okazja
  • Sensacyjny

Oczywiście takich magicznych słów jest o wiele więcej.
Na co dzień copywriterzy odkrywają nowe.

Czcionka w nagłówku

Projektuj swoje nagłówki małymi literami. Wyrazy DRUKOWANE są trudniejsze w odczytaniu. Używaj czytelnych czcionek takich jak Arial lub Times New Roman.

Zobacz: Jak prezentować oferty online?


Artykuły: e-biznes e-marketing usability i dostępność standardy e-booki