Projektowanie stron dla biznesu

Skocz do treści

Jak czytać wskaźniki kampanii reklamowych?

Autor: Łukasz Sebestyański, Opublikowane: 04 maja 2004r.

Pokrótce przedstawię najistotniejsze wskaźniki dzięki którym można odczytać jaka była skuteczność kampanii i czy przeprowadzone działania były efektywne.

CPM (Cost Per Mille) lub CPT (Cost Per Thousand)
- Jest to koszt tysiąca wyświetleń Twojej reklamy, linku tekstowego, mailingu, a najczęściej reklamy banerowej.

CTR (Click-Through Rate) - Ratio
- Jest to procent kliknięć na reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń.

CTR oblicza się dzieląc ilość wszystkich kliknięć przez sumę wszystkich wyświetleń, a następnie mnoży przez 100. Jeżeli CTR wynosi 5% oznacza to, że tylko (aż) 5% widzących reklamę klika w nią.

CR (Conversion Ratio)
- Jest to procent czytających ofertę, którzy zdecydują się wykonać pożądaną przez nas akcję (kupienie produktu, subskrypcja enewslettera itp.).

CR obliczamy dzieląc ilość wykonanych akcji przez całkowitą liczbę wyświetleń i mnożąc to przez 100. CR 5% oznacza, że na każde 100 osób 5 wykonają oczekiwaną przez nas akcję. Np. 5 osoby kupią np. produkt.
W przypadku, gdy celem kampanii jest zwiększenie odwiedzalności CR równa się CTR.

ROI (Return On Investment)
- Zwrot z Inwestycji

Kalkulator rentowności kampanii reklamowych możesz otrzymać między wieloma innymi bonusami na stronach CNEB: Nowe Oknohttp://exploder.pl/roi


Artykuły: e-biznes e-marketing usability i dostępność standardy e-booki