Projektowanie stron dla biznesu

Skocz do treści

E-mail marketing

Autor: Łukasz Sebestyański, Opublikowane: 28 listopada 2003r.

Na przełomie ostatnich lat w Polsce powstało dużo firm zajmujących się profesjonalnym mailingiem. Niestety większość takich firm powstało na bazie hucznego tematu „Zarabiaj w Internecie za surfowanie i czytanie e-maili” itp., które to firmy „płaciły i płacą” za czytanie e-maili.

To, że przetrwały do dzisiaj nie znaczy, że ktoś na nich zarabia. Jestem nastawiony do nich bardzo sceptycznie, ponieważ osiągnięcie minimum, które to upoważnia do wypłaty zgromadzonych pieniędzy (np. 50zł) jest sumą nie do uzbierania dla przeciętnego użytkownika przez lata, co wzbudza jego niechęć do takiej firmy. Ponadto dużo ludzi liczących na zarobek to ludzie młodzi, którzy oślepieni szybkim zyskiem i euforią z kolejnego otrzymanego e-maila, najczęściej pomijają czytanie treści, klikając tylko w link potwierdzający odebranie poczty. Co ze strony reklamodawcy mija się z celem. Obecnie można zaobserwować coraz rzadszą aktywność tego typu firm.

Błędem w tym momencie byłoby całkowite zrezygnowanie z usług mailingowych.

Idea konstruowania baz adresowych z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań użytkownika jest strzałem w dziesiątkę. Tworzone w ten sposób bazy pozwalają trafić z własnym produktem do ściśle określonej grupy odbiorców, gdzie prawdopodobieństwo sprzedania, odwiedzenia stron reklamodawcy jest największe.

Dlatego też wybieraj usługi mailingowe firm i serwisów specjalizujących się w danych branżach i tematach, gdzie łatwo zauważyć, że baza ich adresów składa się z ludzi, którzy naprawdę zainteresowani są tym, co te serwisy im oferują. Kiedy po wnikliwej analizie dojdziesz do wniosku, że są to także grupy Twoich potencjalnych klientów, możesz przystąpić do zlecenia rozesłania Twojej oferty.

Jest to zadanie kosztowne, przy czym musisz pamiętać, że aby reklama za pomocą mailingu była skuteczna musisz go powtórzyć w kilkudniowych odstępach czasu. Co niestety zwielokrotnia Twoje poniesione koszty, ale i efektywność.

Dlatego sednem tematu jest posiadanie własnych list mailingowych!

LISTY MAILINGOWE: Są najważniejszym narzędziem budowania więzi pomiędzy właścicielem serwisu, a jego odwiedzającymi. Spełniają one kluczową rolę w biznesie, uznawane są za najskuteczniejsze narzędzie marketingowe.

Jeżeli prowadzisz własny serwis w Internecie i nie starasz się o adresy e-mail najzwyczajniej TRACISZ!

Każda okazja do poproszenia o adres e-mail jest dobra. Najprostszą formą ich pozyskiwania jest powiadamianie o nowościach, promocjach i zmianach w serwisie. Zajęcie z pozoru błahe, ale jakże ważne. O e-mail starać się możesz przy rozdawaniu za darmo czegoś, czego zwykle się nie dostaje. Jest to darmowy raport, książka elektroniczna (ebook) czy dostęp do sekcji darmowych plików lub artykułów.

Tworzysz w ten sposób warunki sprzyjające sprzedaży, przy bardzo niskich kosztach rozsyłania e-maili. Przecież to Twoja baza.

Autoresponder w E-mail marketingu

Jako profesjonalny marketer dzięki systemowi Strona otworzy się w nowym oknie M@ilBoot osiągniesz cele, które do tej pory wydawały się nieosiągalne. Teraz możesz z tą samą dokładnością, w sposób sprzyjający nawiązywaniu trwałych relacji komunikować się z klientami.

Poznaj potężny Strona otworzy się w nowym oknie system mailingowy i wielokrotny autoresponder.


Wykorzystaj artykuł w swoich publikacjach
Artykuły: e-biznes e-marketing usability i dostępność standardy e-booki